Så var det över...

Ja säger så det.. Jul här i England är inte alls som hemma i Sverige. Jag skulle nog inte säga att det ena är bättre än det andra, men du vet... man e ju van vid vissa saker ändå. Här borta är stressen lite värre, folk är aningen mer hysteriska än i Sverige, men det lustiga e, att allt e över mycket snabbare här borta. Vanligtvis brukar julafton hos Wahlbergs se ut så här:

1.Vakna, skinkmacka och julmust
2. Chilla
3. Julgröt
4. Chilla
5. Kalle Anka
6. Chilla lite
7. MAT, i okristliga mängder
8. Rusa uppför trappan till julklapparna, själva öppnandet är en tradition i sig som tar tid och tålamod, men oh så trevligt.
9. Chilla
10. Kanske gå ut en sväng


Här var det

1. Vakna
2. Presenter, öppna alla på en gång
3. Christmas dinner hos föräldrarna
4. Chilla lite grann


och sen var det över. All denna stress för bara en halv dag, knappt det..  folk här borta är väldigt trevliga och öppna, och även om dom har det här med pubar lite bättre än i sverige, så skulle jag nog säga att dom behöver lära sig att njuta lite mer av livet. Jag kan tillägga att den enda jag kramat idag är karln min, även fast jag träffat hela hans familj idag oxå.. det skulle aldrig hänt hemma i Väsby. Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här, det e nog bara dagens reflektion :) Nu har vi ju nyårsafton att ta tag i oxå, då blir det åtminstone lite alkohol oxå *woohooo*

Jahapp, det får nog räcka för idag tror ja.. aa, det får det.
Hare gott, happy christmas!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej hopp i julstugan!
Tittade in och kollade lite i din blogg. Kul att läsa! Lycka till med livet och god fortsättning!

Postat av: Mona Wahlberg

Ja, det bästa med julen är att man tar sej tid för varandra.Vi är nog lite bortskämda i vår familj.
Ha en riktigt trevlig Nyårskväll därborta.Vi skålar tillsammans när klockan är 24 vilket väl blir kl 23 för dej.

2006-12-28 @ 12:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback