Back to reality

Jaha, så va man tillbaka igen. Jag va som sagt hemma i sverige förra helgen (o de va jätteroligt, ville inte åka tebax hit), och när jag hade jobbat en dag igen så kändes det som att man behövde semester igen..

Asså, jag har ju inte skrivit ordentligt på hur länge som helst, vet lixom inte riktigt vart jag ska börja.. och risken e lite stor att jag inte vet vart jag ska sluta om jag kommer igång, man vill ju inte att ni ska bli trötta på å läsa. :)

Vi börjar med Sverige, mitt Sverige. Lapplands Kräksby närmare bestämt. Jag har suttit här och tänkt och skrivit, och suddat och skrivit osv osv.. Det blev lixom nästan en hyllning till varenda kotte jag sprang på över helgen, så jag ska försöka göra det till en liten summering istället. Jag hade så kul, träffade min familj och min Elin, stuffade lite, drack lite, skrattade massor, sjöng lite, och spelade yatzy :) Det e lite fjantigt nästan, för så fort jag sätter mig här och ska skriva så blir ja så himla blödig. Jag tror nästan att jag får skriva ett separat inlägg om min familj och mina vänner, för annars kommer jag aldrig bli klar med det här. I alla fall, jag hade himla kul och ja hoppas att några av er kan komma och hälsa på mig här i Chesterfield också, så ni får se hur det e här. Elin!! Vi måste stuffa i flera länder än ba Sverige ju! (Och alkoholen är ju som sagt lite billigare här.. *tummen upp*)

Sen har vi ju jobbet här i Chesterfield oxå. Jag tror att jag har nämt att jag fått fast tjänst nu och den e ganska slapp faktiskt. :) "Norwich Union Glass Claims Authorisation Line", jag sitter och svarar i telefonen när massa garage ringer in och NEDRANS va flörtiga några av killarna e! Kommenterar min "heta svenska dialekt" (för jag låter ju svensk) och diverse såna grejer. En kille härom dan friade till och med. "Jag har ju eget företag och hela kittet, kom igen nu tjejen, kör till"  Det e lite kul visserligen, det får dan att gå lite fortare. Jobbet e inte svårt alls, jag sitter bara och skriver in lite information jag får av dem och ger dem ett ordernummer typ, och sen e det klart. Det enda som e svårt däremot är när Skottarna ringer in! Helt j***a omöjligt att höra vad de säger. Det e tur att man har det där bokstaverings systemet, att om de ska säga "A" säger de "alpha" och "B" blir "bravo" och så, annars hade jag varit körd!


Anyway, nog om jobb. Annars finns det väl egentligen inte så mycket sådär som jag borde rapportera om tror jag, bara lite småtankar om livet i England och sånt, men det kan nog nästan vänta. Eller så får det bli ett annat inlägg senare i veckan kanske. :)

Ska nog ta och runda av här i alla fall.
Saknar er!

xxx

Kommentarer
Postat av: C

VAR ÄR DU ?????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback