Merry Christmas!!

Så var det dags igen.. ;)


Dags för all denna jul stress. Folk stressar och knuffas och köper julklappar som om de har jobbat hela året bara för att ha råd med allt det här. Det lustiga e ju, som jag skrev forra året att allt e ju över så himla snabbt! Britterna slänger upp julgranar I början på December, de pyntar och har sig, och donar och grejar. Det e som OS i jul-stämning! Men när juldagen väl kommer, så slänger de sig över julklapparna direkt på morgonen, de äter julmaten så de sätter katten Gustaf i skam, sen däckar de på soffan och så va den julen över!? Jisses, en månads hysteri for 4 timmars njutning? Den ekvationen går inte ihop för mej..
 

Men trots all denna stress, så e det ju rätt mysigt. Folk på jobbet går omkring i tomteluvor och fula jäkla renhorns-diadem, delar ut julkort till varenda kotte de känner, kramas och skrattar och myser I allmänhet. E det inte lite skumt hur man kan koppla bort det rushiga som kommer med julen?


Själv har jag haft samma dilemma som förra året, att inte va med min familj och göra allt jag e van vid. Ingen julskinka, ingen julmust, ingen Kalle Anka. Det e lite svårt att komma över faktiskt..  För det första kan jag för mitt liv inte förstå hur fort det här året har gått. Det har varit ett svårt år, för nästan alla jag känner, av olika anledningar. På ett år har jag gått igenom ett otroligt dåligt förhållande, varit hemlös i några dagar, varit deppig och dann och nära att ge upp på allting. Sen kom sommaren, och det vände. När jag träffade Simon drog han upp mej, och påminde mej om att livet ska va kul att leva, inte bara en kamp hela tiden. Vi har varit på musikal, stå upp komedi show, rest runt lite grann, och haft otroligt kul. Jag har fått några riktigt bra vänner har på jobbet, men på andra sidan av det kortet kommer jag nog aldrig att förlåta exet för hur det gick när jag var med honom, för jag e rädd att jag förlorade mycket av vad jag hade med några vänner hemma i sverige på grund av honom. Sjävklart har jag oxå en skuld I det, och det e jag fullt medveten om, men förhoppningsvis när jag har kommit till rätta med allt så kanske jag kan ta upp jakten på mina vänner hemma igen, cos I really do miss them!


Anyway, for att runda upp lite grann, jag hoppas att 2008 blir ett bättre år för alla jag känner. Det känns som att grunden e lite bättre den har gången. Jag saknar er allihop, och kommer hem en sväng I mars! Karln min kommer med oxå, och vi stannar en vecka hoppas vi.


Ville bara önska er en God Jul i alla fall, hoppas ni får det riktigt mysigt.


♥Lots of Love♥

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback