Mina Jobbarkompisar!!

För att ni ska ha en susning om hur mitt vardags liv ser ut tänkte jag presentera er för mina jobbarkompisar.

De här underbara människorna e vad som gör dagarna bättre här I england, de får mej både skratta och gråta. Vi brukar sitta och maila varandra hela dagarna, och nån gång när vi känner att vi måste, sa jobbar vi lite. Det e Jag, Ellen, Simon, Paul och Jan. Ibland får vi sällskap, men de springer oftast långt när de märker att vi egentligen borde sitta inspärrade med tvångsjackor.

Vi börjar med dem jag kännt längst.


Ellen:

Hon e nog den jag räknar som min närmsta vän har. Folk kallar oss for 'the troublesome twosome', och vore det inte för henne skulle jag ha hiskeligt tråkigt hela dagarna. Hon e 2 år äldre än mej, och nästan lika muppig. För några veckor sen hade vi tråkigt sa gick vi på spökjakt mitt i natten, till en kyrkogård. Vi hittade inget :(


Simon Roberts:

Oj, han e en sån där 'vart ska jag börja?' Han e lika kort som mej, från Birmingham, och han pratar. Han pratar och pratar och pratar, jag har sällan träffat en männska som kan prata så mycket som honom. Men, han kom på ett bra sätt att beskriva oss allihop, som djur:


SIMON - MOLE (DIGGS HIMSELF INTO HOLE ONLY COMES OUT TO PLAY AT NIGHT)

PAUL - BEAR  (LAID BACK , ATTACKS WHEN NECCESARY)

DEAN - MEER CAT (ONLY COMES UP WHEN EVERYONE ELSE DOES)

JAN - (YOU WAS GONNA BE A DOLPHIN PLAYFUL AND INTELLIGENT BUT AFTER TODAY)  SLOTH

ELLEN - OWL (WATCHES PRAY FROM AFAR AND LOOKS ANY OTHER POSIBLITES TO STRIKE WHEN WEAK)

ANDREA - LIONESS (CAREFUL , CALCUALTED - STRIKES WHEN POSITION AND TIMING IS RIGHT)


Paul:

Björnen. Han e lugn, sansad, säger inte alltid så mycket, men när han väl gör det, är det antingen väldigt sarkastiskt eller väldigt sarkastiskt. Han e bra rolig, vi brukar ha riktiga slag han och jag, ni får läsa lite av vad vi skriver senare. Vilket fall som helst, en av de roligaste människorna här!


Jan:

Han e killen som vanligtvis sitter och kliar sig i huvet och inte hänger med i vad vi säger, han e lite vrickad, men inte fullt lika vrickad som oss andra. Han brukade vanligtvis hålla med mej och Ellen när vi små-grälar allihop, för han var smart nog o veta att jag o min tjej krossar allt motstand, nu för tiden försöker han gå emot oss i alla fall, men det fungerar inte för honom. Stackars liten.


Dean:

Dean e lång, smal, spelar dataspel hela dagarna, när han inte somnar vid sitt skrivbord. De enda gångerna han säger nånting e om vi börjar prata astrofysik, vilket vi gör oroväckande ofta, tro det eller ej..


Sen har vi



Stewart:

Jazz-killen med skägg, röker cigarr och dricker rödvin medans han kollar på gamla filmer från 50-talet. Riktigt torr humor, men hiskeligt trevlig kille!


Chris:

Kul kille, fräck som f*n, men rolig. Han kallar mej oftast for Marky Mark, som i Mark Wahlberg, men oxå 'the swedish terrorist' eller 'the Scandinavian gun-running drug baron', 'Mack the knife' e en annan favorit. Det verkar som de har höga tankar om mej här, eller hur?


Daren:

Min chef, ser ut som en liten grävling, äter alla våra kakor och chokladbitar som vi tar me oss ibland. Han kallar mej 'bitch' om jag ger honom för mycket jobb, och jag kallar honom diverse saker om han ger mej för mycket jobb. För tillfället har vi en tävling han och jag, vem som kan baka den bästa socker kakan till på måndag. I'll show him!!

 Skämt åsido, han e nog den basta chefen jag haft, skämtsam, men han kan sitt jobb.


Lisa:

Min kollega och bordsgranne, punkig tjej, svär som en borstbindare och dricker absinth. Skrattar alltid när jag och Daren svär åt varandra.


Suzanne:

ännu en bordsgranne, min sidekick I kampen mot Daren. Hon e nästan så att hon bits..


Nick:

Den enda karln på min avdelning, fyller 40 nästa vecka. Han mumlar. Han mumlar och gestikulerar från andra sidan rummet, och när man klargör för honom att man inte har en susning om va han snackar om, nickar han bara och gör tummen upp. Standard!

Mark:
Killen från laget bredvid oss, sitter oftast och mailar skämtsamt om att deportera mej, och han andrar bara sin åsikt när jag hämtar kaffe åt honom. :) Himla snäll, och han e tillsammans med

Vic:
som e en av min karls bästa vänner. Hon e en no-nonsense tjej, säger vad hon tycker och tänker, gillar scones och kaffe. :) Jag och karln min brukar gå ut med Mark och Vic ibland, rätt kul faktiskt!

Alex & Cameron:
Ellens pojkvän och hans kompis. De brukar oxå prata om att deportera mej, om vi inte sitter och krigar om tjejer e bättre än killar eller inte. Jag och Ellen brukar oftast vinna de diskussionerna oxå. :)

Men, den allra viktigaste som jag nämt men inte berättat nanting om e min Simon (inte den Simon som jag skrev om tidigare). Han e killen som jag sprang på här på jobbet en vacker dag i Juni, och har inte slutat tänka på honom sen dess. "Den nya" kanske ni kallar honom, men det räcker inte på långa vägar. Han e den roligaste männskan jag nånsin mött, han har ett hjarta av guld och han e snygg som f*n! :) Jag har nog aldrig haft så roligt i mitt liv som jag har haft sen jag träffat honom. Jag ska försöka lägga upp lite bilder på oss så småningom!


Det här e bara ett litet urplock ur folket här på jobbet, men det e de jag pratar mest med. De tar val hand om mej allihop! :)


Nästa steg blir mitt nästa inlägg sa ni får se hur kul vi kan ha ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback